Praktische info & vragen
Op deze pagina beantwoorden we de meest gestelde vragen. Heeft u nog andere vragen? Neem dan gerust contact met ons op.
1
Openingsuren
Op de volgende momenten zijn wij (telefonisch) bereikbaar:
Maandag: 7u30 - 9u00 & 15u30 - 22u00
Dinsdag: 7u00 - 8u30 & van15u30 - 22u00
Woensdag: 7u00 - 8u30 & 12u00 - 22u00
Donderdag 7u00 - 8u30 & van15u30 - 22u00
Vrijdag: 7u00 - 8u30 & van15u30 - 17u00
​
Het internaat is open op maandag tussen 7u30 en 9u00 om de koffer op de kamer te kunnen plaatsen.
Op vrijdag is het internaat open van 15u30 tot 17u00, er is geen toegang tot de kamer mogelijk op vrijdag.
​
Tijdens de examens hanteert het internaat een aangepaste openingsregeling.
Tijdens de schooldag is het internaat gesloten.
Enkel in uitzonderlijke gevallen (bv. ziekte, proefwerkenperiode, …) en na goedkeuring van
de internaatmedewerkers of directeur kan toestemming verleend worden om buiten de
openingsuren toegang te krijgen tot het internaat.
Op vrije dagen verblijven de internen niet op internaat. Heeft de intern bijvoorbeeld een vrije
dag op woensdag, dan gaat hij dinsdag na school naar huis en komt hij op donderdag terug
naar het internaat.
Tijdens het weekend, feestdagen en de vakanties is het internaat gesloten.
​
Indien de lesweek afwijkt van de gebruikelijke uren kan met de directie of internaatmedewerkers overeengekomen worden om vroeger toe te komen op het internaat of eerder naar huis te gaan, bv. als de schooldag op vrijdag veel vroeger stopt dan gebruikelijk.
Afwijkingen worden minstens 48 uur vooraf aangevraagd. De uiteindelijke beslissing ligt bij de directie en internaatmedewerkers
​
2
Aanmelden voor het Internaat
Volg de virtuele rondleiding en vul het onderstaande aanmeldingsformulier in. Wij nemen dan contact met jullie op voor een kennismakingsgesprek.
​
Virtuele rondleiding: klik hier.
Aanmeldingsformulier: klik hier.
​​
​OF kom naar onze jaarlijkse opendeurdag. Dit jaar op zondag 16 maart 2025 van 10u00-17u00.
Gelieve voor onze opendeurdag een afspraak te maken. Dit kan via de website of door te bellen naar 011/278463 of een mailtje te sturen naar internaat@kjhasselt.be
​
​
OF kom langs tijdens de grote vakantie tot 4 juli en vanaf 20 augustus tussen 10u-00-17u00 (ov).
Om er zeker van te zijn dat de juiste begeleiders aanwezig zijn (owv vakantieregeling), dient u hiervoor een afspraak te maken. Dit kan door te bellen naar 011/278463 of door te mailen naar internaat@kjhasselt.be
​
​
OF stuur ten allen tijde een mailtje naar internaat@kjhasselt.be. U zal dan zo spoedig mogelijk een antwoord krijgen met een voorstel voor een afspraak.
​
​
OF bel naar 011/278463.
3
Het internaatsreglement
Wij rekenen erop dat je je aan dit internaatsreglement en aan de internaatsregels houdt om zo te werken aan een geslaagd en positief samenzijn.
​
Klik hier om het reglement in te kijken.
6
Deconnectie
Op ons internaat gelden er afspraken over de communicatie tussen de internaatsmedewerkers, de ouders en de internen. Die zijn afgestemd op het afsprakenkader deconnectie dat een bijlage is van het arbeidsreglement van de personeelsleden.
Als communicatiemiddel gebruiken we bij voorkeur e-mail / smartschool of nemen we telefonisch contact. We beschrijven 2 mogelijke situaties:
​
4.1 Het internaat informeert internen en/of ouders
Wanneer we als internaat schriftelijk communiceren met onze internen en hun ouders, doen we dit via mail of via Smartschool. Via berichten geven we de nodige praktische informatie en afspraken, bijvoorbeeld:
-
-
de jaarlijkse zomerzending met praktische info en documenten die tegen de inhuisdag in orde gebracht moeten worden
-
info over activiteiten(geld)
-
info over welbevinden
-
de regeling einde trimester
-
uitnodigingen voor oudercontacten en infoavonden
-
…
-
We engageren ons om steeds tijdig internen en hun ouders te informeren.
(Soms gebruiken we sociale media zoals Facebook en Instagram om activiteiten van onze internen te tonen aan ouders, internen en de lokale gemeenschap. Deze sociale media zijn zeker geen kanalen die u moet volgen om op de hoogte te zijn. Ze zijn enkel een leuke aanvulling.)
Wanneer we een individuele boodschap hebben voor ouders sturen we een bericht via e-mail of smartschool of nemen we telefonisch contact. Dit kunnen we bijvoorbeeld doen:
-
-
Wanneer een intern niet in orde is met materiaal voor bv een activiteit
-
Wanneer er problemen zijn inzake studie
-
Wanneer een intern zich niet goed gedragen heeft en we het belangrijk vinden om de ouders hiervan op de hoogte te brengen.
-
…
-
Wanneer we een individuele boodschap hebben voor internen, zullen we hen persoonlijk aanspreken. Indien dit niet kan, sturen we een bericht via e-mail / smartschool of nemen we telefonisch contact.
We verwachten van internen dat ze iedere schooldag hun berichten controleren. Indien ze het bericht moeten beantwoorden, doen ze dit binnen de 2 schooldagen volgend op de schooldag waarop het bericht werd verstuurd.
4.2 Je ouders willen een internaatsmedewerker of de internaatsdirecteur contacteren.
Dit kan steeds via e-mail of smartschool. Ze zullen een antwoord krijgen binnen de 2 schooldagen, volgend op de schooldag waarop ze het bericht stuurden. We vragen wel aan ouders om enkel wanneer het echt nodig is de school te contacteren.
In dringende gevallen kunnen de ouders de internaatsmedewerkers ook telefonisch contacteren. Dit tijdens de internaatsuren (ma-di-do van 16u30-21u30, woe van 13u30-21u30). Indien het op dat moment door de internaatswerking niet uitkomt, zullen de internaatsmedewerkers jullie vriendelijk verzoeken op een ander moment terug te bellen of zullen ze zelf voorstellen jullie terug te bellen zodra het mogelijk is.
De internaatsdirecteur is tijdens de internaatsuren via e-mail / smartschool of telefonisch te contacteren.
In vakantieperiodes is een e-mail sturen naar het internaat het meest aangewezen, vermits we dan telefonisch niet bereikbaar zijn. Hierdoor kan het zijn dat u dus langer op een antwoord dient te wachten. We moeten de vakantie en de daarbij horende rust van onze personeelsleden immers zo veel mogelijk proberen te respecteren.
